Urológia

UROLÓGIA

Mivel foglalkozik az urológia?

A szegedi Stefánia Klinika urológiai szakrendelésén a férfi nemi szervek betegségeivel, valamint azok egyéb problémáival foglalkozunk. Az urológia területére tartoznak a herék, a mellékhere, a prosztata, húgyhólyag, húgycső valamint az ondóhólyag megbetegedései is, melyek diagnosztizálásával és gyógyításával az urológus foglalkozik. Sok esetben azonban ezeket a betegségeket csak megfelelő laborvizsgálatokkal, illetve ultrahangvizsgálattal lehet felismerni. A szegedi Stefánia Klinika urológiai szakrendelésén minden egy helyen van a gyors, pontos diagnózishoz. Nálunk nem kell órákat várakoznia a páciensnek, hiszen előre egyeztetett időpontra érkezik belvárosi rendelőnkbe, ahol kellemes, bizalmas légkörben várjuk.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel urológiai magánrendelésünket?

Az urológiai betegségek tünetei sokfélék lehetnek, és számos férfi számára okoznak komoly kellemetlenségeket. A prosztata megnagyobbodás például gyakori, sürgető vizelési ingerrel jár, de vizeletürítési nehézség, valamint vizeletelakadás is jelentkezhet. A prosztata gyulladása sok esetben lázzal, hidegrázással is járhat, illetve sokszor a gátnál, a heréknél, illetve a deréktájnál is jelentkezhet fájdalom. Az urológia emellett a potenciazavarok kivizsgálásával is foglalkozik. Mindenképpen forduljon urológusunkhoz amennyiben a herében, hímvesszőben elváltozást, fájdalmat észlel, vagy vizelési panaszai vannak, illetve véres vizelet jelentkezik. 50 év felett javasolt évente részt venni urológiai szűrővizsgálaton, hogy a prosztata esetleges rosszindulatú elváltozásait időben kiszűrhessük!

A Stefánia Klinikán gyors, OEP finanszírozott vérvételt, valamint teljes körű laborvizsgálatokat is igénybe vehetnek pácienseink, amelyekkel eredményesen kiszűrhetőek az urológiai betegségek. A  herét érintő tünetek esetén  ultrahangvizsgálatot is végez urológusunk a diagnózis felállításához.

Nőbetegek az urológusnál

Az urológus – mindkét nem esetében – a húgyutak, a húgyhólyag, a vesék, a vesemedence, a nemi szervek húgyutakkal közös szakaszaival foglalkozik, mely a férfiaknál kiegészül a prosztata és a herék vizsgálatával.

A leggyakoribb női urológiai problémák közé tartozik a hólyaggyulladás (hólyaghurut), az inkontinencia, a hólyagsérv, a hólyag diszfunkció és a gombás fertőzés.

A húgyszervek betegsége számos kellemetlen tünettel járhat együtt, a hólyaggyulladás leggyakoribb tünetei közé tartozik a gyakori vizelési inger, láz, alhasi fájdalom. A vizeletürítést égő, csípő érzés kíséri, erős fájdalommal jár, a vizelet zavaros, súlyosabb esetben véres is lehet.

Vizelettartási problémák esetén forduljon bizalommal Dr. Papos István urológushoz, Szegeden a Stefánia Klinikán. Vizeletinkontinencia kialakulást okozhatja nőknél  a terhesség, a hüvelyi szülés közben létrejövő medencefenéki sérülés, a menopauza, elhízás, húgyúti fertőzés.

Női urológiai problémák esetében is szükség lehet ultrahangos, ill. laborvizsgálatra az esetleges fertőzések kiszűréséhez, mindkét szolgáltatás igénybe vehető Szegeden a Stefánia klinikán.

A leggyakoribb urológiai betegségek, problémák:

• Húgycsőgyulladás
  • Prosztata-megnagyobbodás
  • Húgyhólyag-gyulladás
  • Húgyúti fertőzések
  • Vesekő
  • Prosztatarák
  • Hererák
  • Potenciazavar
  • Nemi úton terjedő betegségek
  • Vizelettartási problémák
  • Urológiai daganatok

Hogyan készüljön fel az urológiai vizsgálatra?

Az urológiai vizsgálatra kérjük, hozza magával korábbi leleteit, vizsgálati eredményeit!

Az urológiai vizsgálat menete

Az urológiai vizsgálat első felében az urológus megkéri a pácienst, hogy beszéljen tüneteiről, panaszairól, illetve arról, hogy családjában volt-e már urológiai betegség. Ezután következik a fizikális vizsgálat, amely során az urológus szakorvos képet tud alkotni az egyes szervek egészségi állapotáról. Amennyiben szükséges, további vizsgálatokat rendelhet el (laborvizsgálat, ultrahang). A kezelés megbeszélése után az urológus kontroll időpontot jelöl ki.

Hogyan jelentkezhet be urológiai magánrendelésünkre?

Urológiai szűrővizsgálataink, szolgáltatásaink

• Általános urológiai vizsgálat
  • Urológiai ultrahangvizsgálat
  • Laparoszkópos, endoszkópos műtétek
  • Urológiai betegségek gyógyszeres, vagy műtéti kezelése
  • Teljes körű urológiai szűrővizsgálat, urológiai rákszűrés
  • Alkalmassági vizsgálatok

• Kellemes, bizalmas környezetben, a legkiválóbb szakorvosok segítségével gyógyulhat.
  • A legmodernebb gyógyászati eszközökkel dolgozunk.
  • Gyors, várakozási nélküli ellátás, OEP támogatott laborvizsgálatok.
  • Elérhető, megfizethető árak.