Szívultrahang, echocardiographia

Mivel foglalkozik az echocardiographia (szívultrahang) szakrendelés?

Az echocardiographia, vagy másnéven szívultrahang a kardiológián belül jelent ultrahangos vizsgálati módszert a szív állapotának feltérképezésére. A szív ultrahangos vizsgálata tökéletesen fájdalommentes, nem teszi ki a szervezetet káros sugárzásnak. A képalkotó eljárás az ultrahang segítségével képez képet a szívről és annak belső képleteiről. Szegedi rendelőnkben használt csúcsminőségű ultrahangkészülék, olyan részletgazdag felvételeket készít, hogy a vele végzett vizsgálat kiválthat akár egy szívkatéteres vizsgálatot is.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel echocardiographia magánrendelésünket Szegeden?

A szív ultrahang vizsgálata fontos és pontos információkat szolgáltat a diagnosztizáló orvos számára a szív állapotáról. Segítségével biztonságosan és fájdalommentes vizsgálhatóak, a szívüregek, az azokat határoló falak, a szívbillentyűk és a szívburok. A szívburokban esetlegesen jelen lévő folyadékgyülem, a szív üregeiben jelen lévő vérrög is lokalizálható, felismerhető. Mozgó képalkotás révén vizsgálható a véráramlás. Az ultrahang diagnosztika fényt deríthet billentyűbetegségekre, hegesedésekre is.

Ajánlott diagnosztikai módszer ismert szívproblémák esetén, de preventív okokból is érdemes igénybe venni különösen azoknak akik dohányoznak, cukorbetegek, túlsúlyosak, esetleg stresszes életet élnek, hiszen ezek a tényezők mind rizikófaktorai a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának. A szív- és érrendszeri betegségek családi halmozódása esetén is javasolt a szív ultrahang vizsgálata. Sportolók szívet érintő elváltozásainak is hatékony szűrővizsgálata.

Gyakori szív és érrendszeri betegségek:

• Szívritmuszavar
  • Szívizom-gyengeség
  • Szívelégtelenség
  • Koszorúér betegség
  • Magas vérnyomás
  • Alacsony vérnyomás
  • Érszűkület, érelmeszesedés
  • Magas koleszterinszint
  • Trombózis
  • Szívzörej
  • Szívinfarktus

Hogyan készüljön fel a szívultrahang vizsgálatra, mire számítson?

Hozza magával korábbi leleteit, esetleges zárójelentését, ezek megkönnyítik az anamnézis felállítását.

A szívultrahang nem jár fájdalommal és a beteg részéréről nem igényel külön felkészülést. A vizsgálat során a páciens meztelen felsőtesttel, hanyatt, vízszintes helyzetben pihen a vizsgálóágyon. A vizsgáló orvos a páciens bőrét bekeni az ultrahangos vizsgálathoz szükséges gél jellegű anyaggal. Az ultrahang vizsgálófejét a beteg bőrére helyezve, annak mozgatásával megkezdődik az szívultrahang vizsgálat. A vizsgálat folyamán, különböző irányú mozgások megtételére (pl. forduljon a bal oldalára) kérheti az orvos a beteget. A szívultrahang előnye, hogy a készülék monitorán a vizsgálati kép rögzíthető, így az ott látható képletek pontos lemérésére is van lehetőség.

Hogyan jelentkezhet be szívultrahang rendelésünkre Szegeden?

Miért válassza a szegedi Stefánia Klinikát?

• Egyedülálló ultrahang diagnosztikai eszköz. A rendelőnkben alkalmazott Hitachi Noblus ultrahangkészülék a legnagyobb pontossággal készít rendkívül részletgazdag képeket. A készüléknek köszönhetően időben, gyorsan, és pontosan felismerhetőek azok a betegségek, elváltozások, amiket ma ultrahanggal diagnosztizálni lehet. Az átlagnál jóval részletgazdagabb, 4D-s képhez juttatja a vizsgáló orvost, akár kiválthat diagnosztikai célú, szívkatéteres vizsgálatokat is.
  • OEP finanszírozott vérvétel, sorban állás nélkül.
  • Kiegészítő szolgáltatások az egészségmegőrzés és egészséges életmód kialakításához.
  • Nagy tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező orvosok, jól képzett kiváló szakmai csapat.
  • Új, modern diagnosztikai módszerek.
  • Belvárosi, könnyen megközelíthető, földszinti rendelő.