Szemészet

SZEMÉSZET

Legújabb szolgáltatásunk: Látótér vizsgálat a glaukóma megelőzésére!

szemek szürkeA Stefánia Klinikán számítógépes látótér vizsgálatra is van lehetőség, mellyel a glaukóma szűrhető. A vizsgálat egy számítógépes eszközzel, az úgynevezett periméterrel történik. A vizsgálat gyorsan megvan, csupán 5 percet vesz igénybe.

A glaukóma, vagy más néven zöldhályog a látóideget támadja meg és és a látótér károsodásával jár. 40 éves kor körül még csak a lakosság 1%-át érinti, de 70 éves korra már 10%-nál okoz látásproblémát és a látás folyamatos romlását! A korai felismeréssel, kezelésekkel l meg lehet akadályozni! Kezeletlenül súlyos látótér beszűkülését, és akár teljes vakságot is okozhat. A betegséget gyógyítani nem lehet, csak megelőzni! Ezért fontos a betegség szűrése. 40 év felett javasolt évente elvégeztetni.

A szemészeti szűrővizsgálatok jelentősége

Az életkor előrehaladtával egyes szembetegségek kialakulásának esélye nő. 40 év felett például a glaukóma (zöldhályog) kialakulásának esélye nő meg, az 50 év felettieknél pedig a sárgafolt betegsége alakulhat ki. A zöldhályog esetében az elváltozás általában fájdalommentes, és észrevehetetlen, azonban a szemorvos könnyedén fel tudja ismerni. A zöldhályog kezeletlenül a látás elvesztéséhez vezethet, ezért is fontos, hogy időben felismerjék. Komoly problémát okozhat a cukorbetegség okozta retinakárosodás is, amely szintén fájdalommentesen zajlik le, a legtöbb beteg pedig emiatt csak későn veszi észre, hogy baj van. Ezért ajánlják a szemészek a cukorbetegeknek, hogy évente egyszer vegyenek részt szemészeti szűrővizsgálaton. A Stefánia Klinikánál teljes körű szűrővizsgálatokat is végzünk, a legmodernebb gépek segítségével!

Milyen jelei lehetnek a glaukómának?

• Szemfájdalom
  • Kipirosodott szem
  • Fényforrás körül szivárványos karika megjelenése
  • Homályos látás
  • Tágult pupilla
  • A szaruhártya zöldes-szürkés elszíneződése

Mivel foglalkozik a szemészeti szakrendelés?

DSCF5956

Szemészeti rendelő modern eszközparkkal

A szegedi Stefánia Klinika szemészeti szakrendelésén  a látószerv betegségeivel, problémáival foglalkozunk. A különböző problémák kezelése mellett fontos szerepe van az egyes szembetegségek kiszűrésében is. A  szűrővizsgálatok során a különböző betegségek felismerése vagy kizárása mellett sor kerül a látászavarok diagnosztizálására is, illetve javaslatot teszünk a probléma megoldására  is. Szemészeti kivizsgálás során  képet kaphatunk szemünk egészségéről, de a szem egészségi állapota utalhat a szervezet egyéb megbetegedéseire is. Az alkalmassági vizsgálatok esetén is kiemelt szerepe van a szemészetnek, hiszen számos esetben (pl.: autóvezetés) elengedhetetlen az előzetes szemészeti vizsgálat.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel szemészeti magánrendelésünket Szegeden?

Mindenképpen érdemes szemészorvoshoz fordulni látásromlás esetén, ha szemszárazság jelentkezik, vagy ha a szem vörösödik, begyullad, fáj, illetve amennyiben bármilyen elváltozást tapasztalunk. A gyakori fejfájás is utalhat szemproblémára, amelynek hátterében gyakran rövidlátás, más fénytörési hiba, szemizom működési zavar, látóideg gyulladás vagy akár glaukóma is állhat. Fénytörési hiba okozta látásromlás esetén a szemészorvos javasolhatja kontaktlencse, illetve szemüveg viselését is, de lehetőség van lézeres látásjavításra is. Tünetmentesség esetén is szükséges évente részt venni szemészeti szűrővizsgálaton, hiszen ezáltal jó eséllyel kiszűrhetőek az egyes szemészeti betegségek, így a megfelelő kezelés is időben elkezdhető.

Gyakori szembetegségek:

• Zöldhályog (glaukóma)
    • Szürkehályog
    • Öregszeműség
    • Tompalátás
    • Rövidlátás
    • Kötőhártya-gyulladás
    • Kancsalság
    • Szaruhártya-gyulladás
    • Szemhéjbetegségek ( pl.: árpa)
    • Száraz szem
    • Szemizom-bénulás
    • Látóideg gyulladás
    • Retinagyulladás
    • Retina érrendszeri vagy egyéb károsodása
    • Farkasvakság

Milyen szolgáltatásokat vehet igénybe szemészeti szakrendelésünkön Szegeden?

• Teljes körű szűrővizsgálatok, a legmodernebb eszközökkel
  • Alkalmassági vizsgálatok (gépjárművezetéshez, munkavégzéshez, stb.)
  • speciális látásjavító módszerek alkalmazása
  • Szemészeti vizsgálat
  • Gyermekszemészet 4 éves kortól
  • Glaukóma kivizsgálás
  • Látótér vizsgálat

Hogyan készüljön fel a szemészeti vizsgálatra, mire számítson?

A vizsgálatra kérjük, hozza magával szemüvegét, valamint korábbi vizsgálati eredményeit is. A vizsgálat nagyjából fél óráig fog tartani, de ez a problémától függően is változhat. A vizsgálat nem jár fájdalommal.  Egyes vizsgálatokhoz a pupilla szemcseppentéssel történő tágítása szükséges, ami néhány órára gyengébb látást eredményez, ezért pl gépjárművet nem lehet vezetni.  Vizsgálat előtt kérjen tájékoztatást!

A vizsgálat menete

A szemészorvos először kikérdezi a beteget a problémájáról, valamint tájékozódik arról, hogy a páciensnek volt-e korábban valamilyen szembetegsége. Ezután következik az átfogó, részletes szemvizsgálat, amely során teljes képet kaphat a szem egészségi állapotáról. A szemész ezután felállítja a diagnózist, ismerteti a kezelési módszereket, lehetőségeket. A kezelés megbeszélése után kontroll időpontot jelölhet ki. A szegedi Stefánia Klinikánál nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy betegeink a lehető legjobb és leghatékonyabb kezelésben részesüljenek.

Hogyan jelentkezhet be szemészeti rendelésünkre?

Szemészeti szűrővizsgálataink, szolgáltatásaink

• Menedzserszűrés, komplex szemészeti szűrővizsgálatok
  • Gyermekek korosztályos kötelező szűrővizsgálata 4 éves kortól
  • Felnőttek alkalmassági vizsgálata (gépjárművezetés, munkavégzés stb)
  • Cukorbetegek, zöldhályogos, szürkehályogos betegek szűrővizsgálata

• Elegáns, belvárosi környezetben, tapasztalt szakorvosokkal várjuk pácienseinket Szegeden.
  • A legmodernebb gyógyászati és diagnosztikai eszközök állnak rendelkezésünkre.
  • Gyors labordiagnosztika, várakozás nélküli ellátás.
  • Kiváló, szakmailag elismert orvos csapattal várjuk pácienseinket.
  • Betegközpontú ellátás: udvarias, gyors kiszolgálás, barátságos személyzet.
  • Az egyes szakrendelések kiválóan kiegészíthetik egymást, az orvosok ezáltal egymás munkáját támogatják az Ön gyógyulása érdekében.