Hypertónia szakrendelés

Mivel foglalkozik a hypertónia szakrendelés?

A hypertónia szakrendelés a magasvérnyomással és az egyéb szív- és érrendszeri betegségekkel foglalkozik. Ezen kórképek gyógyításával, kezelésével és felismerésével kardiológus szakorvos foglalkozik.

A hazai lakosság mintegy negyede érintett a magas vérnyomás betegséggel, ráadásul a hypertónia betegek egynegyede nem is tud róla, hogy beteg. A magas vérnyomás betegség sokáig nem okoz tüneteket, azonban kezeletlenség esetén súlyos szövődményekhez vezet az érrendszerben. A magas vérnyomás betegség időben felfedezve karban tartható, a szövődmények megelőzhetőek, ezért fontos a hypertónia szűrése a lakosság minél szélesebb körében. A magas vérnyomás betegség 50 éves kor felett a népesség 30-40 százalékánál jelen van, míg a fiatalok között előfordulási aránya alacsonyabb. Normális vérnyomásértékek mellett is érdemes tehát 40 éves kor felett évente szűrésre jelentkezni.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel hypertónia szakrendelésünket?

A magasvérnyomás (hypertónia) legtöbb esetben nem okoz észlelhető tüneteket, éppen ezért néma gyilkosnak is nevezik, ugyanakkor a felnőtt lakosság több mint 25 százalékát érinti. Szinte észrevétlenül képes károsítani a szerveket, így amikor az első tünetek megjelennek, akkor rendszerint a betegség már komoly problémát jelent. A megelőzés éppen ezért rendkívül fontos, megfelelő szűrővizsgálatokkal pedig időben kiszűrhetőek a szív- és érrendszeri betegségek.

Gyakori hypertónia problémák:

Bár a magas vérnyomás nem okoz látványos tüneteket, néhány panasz esetében felmerül a hypertónia fennállásának valószínűsége. Ha Önnél ilyen tünetek jelentkeznek, ellenőriztesse vérnyomását, keresse fel hypertónia szakrendelésünket:

• Tarkótáji fejfájás
  • Homályos látás
  • Fejfájás
  • Homályos látás
  • Orrvérzés
  • Szédülés
  • Mellkasi fájdalom

Hogyan készüljön fel a hypertónia vizsgálatra, mire számítson?

Kérjük, minden esetben hozza magával korábbi leleteit! Amennyiben felismert vérnyomás betegsége van, és rendelkezik vérnyomásnaplóval, azt is hozza magával szakrendelésünkre!

A hypertónia vizsgálat menete

A magas vérnyomás szakrendelésen a kezelőorvos megvizsgálja a beteget, kikérdezi a hypertónia betegség családi előfordulásáról, áttekinti a páciens kórtörténetét, illetőleg megméri a vérnyomását, szükség eseten labor- és EKG vizsgálatot rendel el.
Amennyiben a beteg már felismert magas várnyomás betegséggel érkezik, úgy az orvos segít az optimális vérnyomás gyógyszeres beállításában, illetve életmódtanácsokat nyújt, melyek sikeresen szolgálhatják a vérnyomás gyógyszerek nélküli rendezését. Előfordulhat, hogy a páciensnél másodlagos hypertóniáról van szó, azaz a magas vérnyomás betegség egy másik kórkép következményeképp alakul ki (pl. polycisztás vesebetegség). Az ilyen esetekben az alapkórkép figyelembevételével kerül sor a vérnyomásértékek rendezésére.

Hogyan jelentkezhet be hypertónia szakrendelésünkre?

E-mailen: info@stefaniaklinika.hu

Hypertónia szűrővizsgálataink, szolgáltatásaink

• EKG vizsgálat
• Laborvizsgálatok
• Terheléses EKG
• Vérnyomás-monitorozás

• Modern, világszínvonalú képalkotó diagnosztikai eszközökkel felszerelt rendelők.
• Komplex, széleskörű, magas szintű szakorvosi ellátás és gyógyászati szolgáltatás.
• Modern, teljes körű labor szűrővizsgálatok
• Gyors, korrekt, kedves kiszolgálás, figyelmes ellátás.
• Alkalmazkodás a betegek igényeihez.
• Elérhető, megfizethető árak.
• Kellemes, barátságos belvárosi környezet.