Gasztroenterológia

Mivel foglalkozik a gasztroenterológiai szakrendelés?

A gasztroenterológia a belgyógyászat egyik ága, a különböző emésztőrendszeri betegségekkel foglalkozik. Amennyiben az emésztőrendszer megbetegszik, az számos kellemetlen tünet formájában nyilvánulhat meg, melyekkel gasztroenterológus szakorvost érdemes felkeresni. Ezek a tünetek legtöbbször a gyomor, a bélrendszer, a nyelőcső, a hasnyálmirigy, és az epehólyag betegségeivel állnak kapcsolatban, helyes diagnosztizálásukhoz és kezelésükhöz azonban gasztroenterológus szakértelmére van szükség.

DSCF5909 2

Gasztroenterológiai rendelőnk

Miért fontos a gasztroenterológiai szűrés?

A helytelen életmód és étrend, illetve a stressz nagymértékben hozzájárul az olyan problémák kialakulásához, mint például a reflux, gyomorégés, puffadás, gyomorfekély. Ezen betegségek felismerésében fontos szerepet játszanak a modern diagnosztikai eszközök, melyek segítségével időben felismerhetőek az olyan betegségek is, mint például a vastagbéldaganat illetve a vastagbélpolip, melyek későn diagnosztizálva akár végzetesek is lehetnek. A szegedi Stefánia Klinikán a legmodernebb diagnosztikai eszközökkel segítjük ezeknek a betegségeknek a gyors felismerését.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel gasztroenterológiai magánrendelésünket?

Az emésztőrendszeri betegségek manapság civilizációs betegségnek tekinthetőek, hiszen egyre több embert érintenek az olyan emésztőrendszeri problémák, mint például a reflux, vagy a gyomorfekély. Mindenképpen forduljunk gasztroenterológus szakorvoshoz amennyiben gyakori, vagy szűnni nem akaró hasi- vagy gyomorfájdalom, gyomorégés, savtúltengés, gyakori hasmenés, székrekedés jelentkezik. Súlyosabb problémákra utalhat az akaratlan fogyás, nyelési zavar, véres vagy fekete széklet, esetleg hányás. Kellemetlen emésztőrendszeri problémákat okozhat még az irritábilis bélszindróma is, amelynek tünetei a görcsös hasi fájdalom, puffadás, gyakori hasmenés, esetleg székrekedés lehetnek. Amennyiben ezeket a tüneteket észleli, forduljon a szegedi Stefánia Klinikán gasztroenterológusunkhoz. Mivel egyes emésztőrendszeri betegségek sokáig képesek lappangni, illetve olyan tüneteket okozni, amelyekkel a páciens sokszor nem foglalkozik, ezért mindenképpen fontos rendszeresen részt venni gasztroenterológiai szűrésen, 50 év felett pedig különösen javasolt a vastagbélrák-szűrés.

Gyakran előforduló emésztőrendszeri betegségek, problémák:

• Reflux
  • Vastagbél- vékonybél daganatok
  • Haspuffadás
  • Gyomorégés
  • Hasmenés, székrekedés
  • Ételintolerancia
  • Gyomorfekély
  • Irritábilis bélszindróma
  • Aranyér
  • Epekőbetegség
  • Fekélyes vastagbél gyulladás
  • Vashiányos anaemia
  • Májfunkciós eltérés

Hogyan készüljön fel a gasztroenterológiai vizsgálatra, mire számítson?

Kérjük, minden esetben hozza magával korábbi leleteit, vizsgálati eredményeit!

A gasztroenterológiai vizsgálat menete

A szegedi Stefánia Klinikán a gasztroenterológus az első alkalommal kikérdezi a beteget a problémáiról, panaszairól, valamint tájékozódik a páciens táplálkozási szokásairól, életmódjáról. Ezt követi a szükséges diagnosztikai vizsgálat megbeszélése, majd az elkészült vizsgálati eredmények kiértékelése után ismerteti a szükséges terápiát. Az emésztőrendszeri betegségek esetén sokszor gyógyszeres kezelés javasolt, de szükség lehet életmódbeli, valamint étrendváltoztatásra. A Stefánia Klinikánál pácienseink számára nem csupán teljes körű gasztroenterológiai kivizsgálást biztosítunk, hanem segítünk neki kialakítani a helyes életmódot és étrendet is. A Stefánia Klinikánál Szegeden pácienseink számára nyugodt, kellemes légkört biztosítunk, vizsgálatainkat pedig várakozás nélkül végezzük el, ezáltal Ön gyorsabban juthat diagnózishoz.

Hogyan jelentkezhet be gasztroenterológiai rendelésünkre?

E-mailen: info@stefaniaklinika.hu

Gasztroenterológiai szűrővizsgálataink, szolgáltatásaink

• Teljes körű gasztroenterológiai szűrővizsgálat
  • Hasi ultrahang
  • Gyomortükrözés
  • Vastagbéltükrözés
  • OEP finanszírozott, gyors laborvizsgálatok

• Tapasztalt, nagy szakértelmű szakorvosaink számára az Ön gyógyulása a legfontosabb.
  • Kellemes környezetben, barátságos belvárosi környezetben várjuk.
  • A legmodernebb diagnosztikai eszközökkel segítjük az Ön gyógyulását.
  • Gyors, várakozás nélküli ellátásban részesülhet.

Áraink

Gasztroenterológia árainkról itt tájékozódhat!