Endokrinológia

Mivel foglalkozik az endokrinológiai szakrendelés?

Az endokrinológiai a hormonokat termelő szervek betegségeivel foglalkozó belgyógyászati szakterület. Az endokrinológia foglalkozik a belső elválasztású mirigyek, a pajzsmirigy, mellékpajzsmirigy, hasnyálmirigy, agyalapi mirigy betegségeivel, rendellenes működéseivel, valamint ide tartozik még a petefészek és a herék is, hiszen ezek a szervek is rendkívül fontosak a hormontermelés szempontjából. Az endokrinológus a különböző tünetek alapján, valamint a megfelelő diagnosztikai vizsgálatok (pl. ultrahang, vérvétel) segítségével képes az egyes endokrinológiai betegségeket, hormonproblémákat időben felismerni.

Milyen panaszokkal, tünetekkel, betegségekkel kereshetik fel endokrinológiai magánrendelésünket?

Az endokrinológiai betegségek változatos tüneteket produkálhatnak. A pajzsmirigy megbetegedését jelezheti a hízás, vagy fogyás is. Ezenkívül a fáradékonyság, aluszékonyság, izzadékonyság, hangulatingadozás, menstruációs zavar is jelezheti, hogy probléma van. Amennyiben ezeket a tüneteket tapasztalja, keresse fel a szegedi Stefánia Klinika endokrinológusát.

Gyakori endokrinológiai betegségek:

• pajzsmirigybetegségek
  • túlsúly, fogyás
  • meddőség
  • menstruációs zavarok
  • mellékpajzsmirigy betegségek
  • fokozott szőrnövekedés

Hogyan készüljön fel az endokrinológiai vizsgálatra, mire számítson?

Kérjük, minden esetben hozza magával korábbi leleteit!

Az endokrinológiai vizsgálat menete

Az endokrinológus először megkéri a pácienst, hogy beszéljen tüneteiről, problémájáról, ezután következik a fizikális vizsgálat (pajzsmirigy, nyirokcsomók megtapintása).

Hogyan jelentkezhet be endokrinológiai rendelésünkre?

E-mailen: info@stefaniaklinika.hu

Áraink

Endokrinológia szakrendelés árainkról itt tájékozódhat!

Hasznos információk
Gyakran ismétlődő kérdések