A szívbetegségeknek a nők kevésbé vannak kitéve?

Ez egy tévhit; a szívbetegségek a nőket sem kímélik!

Nagyon sokáig úgy tartották, hogy a nők a hormonháztartásuknak köszönhetően védettebbek a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben, mint a férfiak. Ez az állítás sajnos mára már megdőlt, és bizonyításra került, hogy a szívbetegségek ugyanolyan veszélyt jelentenek a nőkre nézve. A kockázati tényezők, mint a dohányzás, az elhízás, a magas koleszterinszint, a cukorbetegség, az egészségtelen táplálkozás, és a mozgásszegény életmód, dohányzás mellett a nőknél még a fogamzásgátló tabletta szedése is növeli a kockázatot.

elfoglalt anyuka

A stressz sem csak a menedzserek életét keseríti meg. Egy átlagos családanya mindennapjai ugyanolyan stresszesek, mint a vezető beosztásúaké. Egy nőnek több fronton is helyt kell állnia, egyszerre kell odaadó házastársnak, gondoskodó, gyermekeire odafigyelő édesanyának, tökéletes háziasszonynak, és a karrierjét kézben tartó, megbízható munkavállalónak vagy sikeres vállalkozónak lennie. A nők sokszor csak akkor kezdenek el a saját egészségükkel foglalkozni, amikor már aggasztó tünetek jelentkeznek.

Ha Ön is ilyen életet él, nem árt évente egy kardiológiai szűrővizsgálatra bejelentkeznie, hogy még időben megelőzhesse az Önt is fenyegető szívbetegségeket!

Szegeden a Stefánia Klinika kardiológiai szakrendelésén, több elismert kardiológus, belgyógyász rendelése közül választhat. Klinikánkon rendel Dr. Piros Györgyi és Dr. Varga Albert is. Mindkettő szakterülete a kardiológia és a belgyógyászat. Varga professzor szívultrahang vizsgálatokat is végez, Dr. Piros Györgyi pedig a magas vérnyomás betegségnek, a hypertóniának is szakértője.

Bejelentkezés: Stefánia Klinika Szeged, Arany János u. 1. +36 30 537 0350