Emlőultrahang

Az emlőrák Magyarországon a nők leggyakoribb daganatos megbetegedése. Az időben felismert emlődaganat 90%-os eséllyel gyógyítható, így fontos hangsúlyozni a megelőzés és a szűrővizsgálatok fontosságát.

Az emlő diagnosztikájára többféle vizsgálat létezik. Az emlő ultrahangvizsgálata akár már 20 éves kortól végezhető, mivel nem okoz sugárterhelést, teljesen fájdalommentes és nem fejt ki káros hatást a szervezetre.

emloultrahang

Mammográfiás vizsgálatot 40 éves kor felett javasolt 1-2 évente végeztetni minden nőnek, azonban sokan nem tudják, hogy már 20 éves kortól érdemes a nőgyógyász által végzett, tapintásos vizsgálaton túl, emlő ultrahangvizsgálaton részt venni, hiszen az emlődaganatok már fiatalabb korban is kialakulhatnak.
Az emlő ultrahangvizsgálat akár évente is elvégezhető, így nem csak a daganatok, de az egyéb rendellenességek is felismerhetők.

Ha bármilyen elváltozást, duzzanatot vagy csomót fedezünk fel a testünkben, mindenképpen javasolt az ultrahang diagnosztika vizsgálat!

Különösen javasolt azok számára, akiknek a családjában már előfordult emlőrák vagy egyéb daganatos megbetegedés.

Az emlő ultrahangvizsgálat segítségével számos egészségügyi problémára fény derülhet, már a korai szakaszban, mivel a szakorvos képet kap az emlő szöveteiről, így kimutathatók az esetleges nem tumoros és tumoros elváltozások, ciszták, gyulladásos folyamatok, amelyek a tapintásos vizsgálattal nem fedezhetők fel.
Az emlő ultrahangvizsgálat teljesen fájdalommentes, nem jár mellékhatással és nem igényel semmilyen előkészületet, azonban érdemes olyan ruházatot választani a vizsgálat előtt, amelyet könnyen le tudunk venni. A vizsgálat oldalt fekve és háton történik, hogy a hónaljárkok is vizsgálata is megtörténhessen. A vizsgált felületekre gél kerül, ami megkönnyíti az ultrahangos vizsgálófej mozgatását.

Javasolt az emlő ultrahangvizsgálat elvégzése:

• mellfájdalom esetén,
  • kóros elváltozás esetén a mellben,
  • tapintható elváltozás esetén a mellben,
  • családban előforduló emlődaganat, egyéb daganatos megbetegedések esetén,
  • orvosi javaslatra.
  • A Stefánia Klinikán a ma elérhető legmodernebb készülékekkel dolgozunk. Az ultrahang vizsgálatot a Hitachi Noblus ultrahang készülékkel végezzük, amely a legnagyobb pontossággal készít rendkívül részlet gazdag képeket, így időben, gyorsan, és pontosan felismerhetőek azok a betegségek, elváltozások, amiket ma ultrahanggal diagnosztizálni lehet.

Jelentkezzen be vizsgálatunkra!